Jump to content


- - - - -

Oxygen in a Can - Video Demonstration


#31 argyle   Mr. Lucky CAGiversary!   6418 Posts   Joined 15.2 Years Ago  

Posted 17 June 2006 - 12:36 AM

Yes, let's put some form of flame in front of highly combustable oxygen that is flowing freely from a small metal canister, and then hold this thing up right in front of our face and next to our chest.

That sort of contraption would most certainly be Darwin Awards worthy.



LOL, good stuff! :lol:

#32 Graystone   ` CAGiversary!   15662 Posts   Joined 14.7 Years Ago  

Posted 17 June 2006 - 07:44 AM

i wonder if you can rig that can up so that you can smoke from it

Yes, let's put some form of flame in front of highly combustable oxygen that is flowing freely from a small metal canister, and then hold this thing up right in front of our face and next to our chest.
That sort of contraption would most certainly be Darwin Awards worthy.


Apollo program?

#33 S_gamer   Brotherhood of Steel CAGiversary!   1025 Posts   Joined 13.8 Years Ago  

Posted 19 June 2006 - 02:09 AM

Mrs. Cheapy is Japanese?


He mentioned that like a while ago, anyways Cheapy would you send one of those over here if I payed you?????????

#34 Kayden   Banned Banned   17673 Posts   Joined 14.2 Years Ago  

Posted 19 June 2006 - 04:09 AM

He mentioned that like a while ago, anyways Cheapy would you send one of those over here if I payed you?????????


Cheap Ass Girlfriend. :drool:

#35 Mezmiro   CAG Veteran CAG Veteran   2 Posts   Joined 12.7 Years Ago  

Posted 22 June 2006 - 02:42 AM

Mmmm this will be on my list of things to buy when I go to Japan. Very interesting indeed!

There was a similar thing with whipped cream and jumper cables...hehe. Go Japanese! I wonder if the 2-3 seconds was a minimum burst time or a maximum burst time....

#36 ZeroSupporT   By Your Powers Combined.. CAGiversary!   1333 Posts   Joined 14.8 Years Ago  

ZeroSupporT

Posted 25 July 2006 - 12:21 AM

Well if its anything like whippits you need to huff on it for about 8 secs to get a buzz. Breathe in and out like 5 times, then you might get something. I know from pre-med 2cute that pure oxygen helps alleviate pain and headaches but you gotta breathe it for a bit.

#37 PINKO   Banned Banned   1291 Posts   Joined 13.6 Years Ago  

Posted 25 July 2006 - 02:14 AM

so is this popular in japan

#38 RegalSin2020   Banned Banned   799 Posts   Joined 12.7 Years Ago  

RegalSin2020

Posted 28 July 2006 - 03:15 PM

Posted Image


So the Mother Maid was completed on schedule I see. How is the Mother Brain coming along?

Posted Image

Now if we could just get a shot of our beloved President shooting up Oxygen.
LOLOLLOLLOOLOLOOLOLOLOLOLOLLLOLOLOLLLLOLLLOL

#39 Puffa469   is too Pro Shops CAGiversary!   6105 Posts   Joined 13.6 Years Ago  

Posted 10 August 2006 - 08:46 PM

Whippits (Nitrous Oxide), are not illegal here. You can buy them in Bed, Bath, & Beyond. Its just one of those things they try not to sell to teenagers, like boxcutters, and spraypaint.

#40 Quillion   Not Proprietary CAGiversary!   2832 Posts   Joined 14.3 Years Ago  

Posted 20 August 2006 - 01:50 PM

Whoa, so that's what CheapyD looks like...


Yup. Effeminate.

He mentioned that like a while ago, anyways Cheapy would you send one of those over here if I payed you?????????


http://www.eastwestmatch.com/

Not many japanese girls. But I'm sure there is a japanese one somewhere.

#41 BryceDraven   CAGiversary! CAGiversary!   236 Posts   Joined 12.5 Years Ago  

BryceDraven

Posted 10 September 2006 - 12:18 AM

Sounds like fun. XD

#42 evanft   Wombat needs Nutrisystem. CAGiversary!   7006 Posts   Joined 14.0 Years Ago  

Posted 16 September 2006 - 02:45 PM

The beginning reminded me of Troy McLure from The Simpsons.

"His, I'm CheapyD. You remember me from such web sites as cheap ass gamer and jewish butt boys!"

#43 T234   CAGiversary! CAGiversary!   291 Posts   Joined 12.4 Years Ago  

Posted 18 September 2006 - 04:15 PM

Posted Image

#44 Rictor   I like big butts... CAGiversary!   2354 Posts   Joined 13.3 Years Ago  

Posted 09 November 2006 - 06:50 AM

I was put on oxygen a couple times after having allergy attacks when I was a kid. Basically just made it easier to breathe...I didn't get high or anything and I breathed the stuff for like 30 minutes straight. Maybe it's not pure oxygen in those hospital oxygen tanks?

#45 imascrub   Likes: Freesia | Jane | CAGiversary!   1284 Posts   Joined 12.3 Years Ago  

Posted 30 December 2006 - 01:09 PM

you gotta breathe like the whole can in one giant whiff!
then tell us how you feel lol

Try using it like right when you get up or something. Maybe it's like taking a fresh breath of crisp morning air.

#46 danked   Devourer of souls CAGiversary!   1292 Posts   Joined 13.2 Years Ago  

Posted 31 December 2006 - 02:30 AM

Posted Image


yep thats the frist thing I thought of when I saw this thread, hmm maybe thats were they got there idea from too :lol:

#47 defender   Supreme Arsehole CAGiversary!   2549 Posts   Joined 15.4 Years Ago  

Posted 02 February 2007 - 07:39 AM

haha...that was great...Send me a case please.

#48 Lord DiceMan   CAG Veteran CAG Veteran   2 Posts   Joined 11.2 Years Ago  

Lord DiceMan

Posted 28 December 2007 - 09:17 PM

whats the diff between the green 1 and the blue 1 ???

#49 mox2   CAGiversary! CAGiversary!   142 Posts   Joined 11.1 Years Ago  

Posted 22 February 2008 - 01:06 AM

I thought the shirt was hilarious, does no one remember street fighter 2 back in the early 90s? that code is so you can select the same character when having 2 players.

#50 HighlightShow   Banned Banned   2982 Posts   Joined 11.8 Years Ago  

HighlightShow

Posted 22 February 2008 - 02:27 AM

Haha, hilarious.

#51 Noedskou   CAGiversary! CAGiversary!   67 Posts   Joined 11.2 Years Ago  

Noedskou

Posted 22 February 2008 - 01:02 PM

Looked like you where desperately trying to get high
so at least you'd got something out of those damn 600 yen xD

#52 Gshocker   CAGiversary! CAGiversary!   89 Posts   Joined 12.7 Years Ago  

Gshocker

Posted 22 February 2008 - 06:30 PM

They had this at all the huts on Mt. Fuji when I was there a few years ago. Very interesting concept as I did not think the mountain was that high up there but people were buying it. Not sure exactly what people use if for in town though.

#53 vampireblood   CAGiversary! CAGiversary!   67 Posts   Joined 11.0 Years Ago  

vampireblood

Posted 24 February 2008 - 01:30 AM

Posted Image
Damn Oxygen in a Can is the stupidest idea I've ever heard.

#54 FeuerFrei   Kupo CAGiversary!   1637 Posts   Joined 14.3 Years Ago  

Posted 24 February 2008 - 01:48 AM

Posted Image
Damn Oxygen in a Can is the stupidest idea I've ever heard.


Where else are you going to find oxygen? Oh right... everywhere.

#55 HuppSav   CAGiversary! CAGiversary!   382 Posts   Joined 13.1 Years Ago  

Posted 21 May 2008 - 04:11 PM

Do they sell THC in a can yet.

#56 Chase   imo CAGiversary!   7655 Posts   Joined 11.1 Years Ago  

Posted 23 May 2008 - 08:20 AM

Do they sell THC in a can yet.


Nope, just chloroform. :drool:

#57 crunchb3rry   HODOR! CAGiversary!   5524 Posts   Joined 12.8 Years Ago  

crunchb3rry

Posted 28 May 2008 - 04:13 AM

Do they have cheese flavored?

And Oxygen in a can isn't a stupid idea. Nor is it a new idea. Ask a paramedic. These might be a cheaper alternative for rig gear. Certainly lighter and take up less space. You could carry them in a bag right to whoever called the ambulance instead of checking their vitals and having to run back to get a tank.

#58 Chase   imo CAGiversary!   7655 Posts   Joined 11.1 Years Ago  

Posted 29 May 2008 - 12:07 AM

I really need to try pure oxygen. Most of the time, it feels like I'm not getting enou--

*dies*

#59 pacmanghost x   CAG Veteran CAG Veteran   11 Posts   Joined 10.6 Years Ago  

pacmanghost x

Posted 08 July 2008 - 05:20 AM

The way he leaned back with his eyes closed and said, "Wow, that's good shit," convinced me that there's more than just oxygen in that can :D