Jump to content


- - - - -

Glyde.com - New and Used Games [No Current Codes]


#61 bleak   Cletus Van Damme CAGiversary!   272 Posts   Joined 10.8 Years Ago  

Posted 06 August 2009 - 02:31 AM

I ordered an "excellent copy" of Madden 06 PSP that was (after the coupon) only 55 cents. It arrived promptly, the mailer was very slick, and the condition was in fact excellent. No complaints whatsoever.

To Glyde, I would suggest you add a genre category for your DVDs that only displays Blu-rays. It's a real pain scrolling through all of those pages just to spot the occassional Blu-ray.
Nil novi super terram

#62 matthewhsh2002   ... CAGiversary!   212 Posts   Joined 11.6 Years Ago  

matthewhsh2002

Posted 06 August 2009 - 02:58 AM

"FRIEND" code isn't working for me...
is there another chance to add coupon at the end of checkout?

#63 arcane93   CAGiversary! CAGiversary!   3671 Posts   Joined 7.6 Years Ago  

Posted 06 August 2009 - 04:30 AM

I didn't like, however, that I could only use one coupon total.


As many things as I don't like about this site, I have to say . . . are you fucking serious? A small start-up site offers up coupons that almost certainly total up to initial losses for them on most orders as loss leaders in the hopes of drawing in repeat business, and you want them to compound their losses by stacking coupons? This isn't Wal-Mart/Best Buy/whatever that you're dealing with. Get a grip.

#64 LouieDiesel   CAGiversary! CAGiversary!   288 Posts   Joined 7.3 Years Ago  

LouieDiesel

Posted 06 August 2009 - 04:53 AM

matthewhsh, it is probably because the codes are expired. Check the first page

I probably spend more time on CheapAssGamer than I do actually playing games.....which is kinda sad


#65 PointBlank771   CAG Veteran CAGiversary!   19 Posts   Joined 7.4 Years Ago  

PointBlank771

Posted 06 August 2009 - 07:54 PM

Well, I put in a order for a new copy of Motorstorm (1st one) for $6.47. Should be here in a week. I'll update when game is received.

#66 SniperREX   Space Cowboy CAGiversary!   7295 Posts   Joined 10.3 Years Ago  

Posted 07 August 2009 - 01:12 AM

I got the Godfather today. The game was complete and in very good condition, even though it was described as just "good."

Too bad I couldn't use the coupon :(, I forgot to use new customer one and the other one wasn't working :bomb:. Anyway I will definitely order again from them in the future.
See You Space Cowboy

#67 mcpeepants   EAT YR POTATO RICKY CAGiversary!   138 Posts   Joined 11.3 Years Ago  

mcpeepants

Posted 08 August 2009 - 04:37 PM

my 'excellent' Gundam Crossfire arrived Friday - heavily used and stickered ex-rental. bah. looking at the site appears my only recourse is to send it back and eat the shipping... might as well lump it.

and after returning from the post office 20 mins ago I found the mailer to send out the Viva Pinata I sold had arrived finally, so we'll see how that goes...

#68 hockeyfun66@   Trading Ban Trading Ban   414 Posts   Joined 8.8 Years Ago  

hockeyfun66@

Posted 11 August 2009 - 02:48 AM

The website just let me use the FRIENDS code on my first purchase.

#69 bart3215   CAG Veteran CAG Veteran   5 Posts   Joined 7.2 Years Ago  

bart3215

Posted 11 August 2009 - 03:15 AM

Well I got Marvel Ultimate Alliance in "excellent" condition, but the disk is all scratched up and stuff. It still plays fine for now, so I didn't return it or anything, hopefully it doesn't start skipping and stuff.

#70 bones56   CAGiversary! CAGiversary!   467 Posts   Joined 9.9 Years Ago  

Posted 11 August 2009 - 10:51 PM

Just an update i bought EA NHL 07 for 1.56 (after coupons) , mainly for achievements but it arrived today!!

Posted Image


#71 JokerCard   Go,go Gadget Cheapskates! CAGiversary!   1725 Posts   Joined 10.2 Years Ago  

JokerCard

Posted 11 August 2009 - 10:53 PM

I never ordered from Glyde before but I used their service to keep track of my collection and its been working great so far.
Check out my new blog at
http://timescoop.blogspot.com/

#72 DAWG26   CAGiversary! CAGiversary!   2299 Posts   Joined 8.7 Years Ago  

Posted 11 August 2009 - 10:58 PM

I placed an order over a week and a half ago. Still havnt received it.

#73 nickastaldo   CAG Veteran CAG Veteran   4 Posts   Joined 7.2 Years Ago  

nickastaldo

Posted 12 August 2009 - 02:09 AM

I placed an order over a week and a half ago. Still havnt received it.


Same here, but if you realize what's going on, of course it'll take awhile. It's not like the seller can ship it to you the same or next day after payment. He/She has to wait for Glyde to send them a mailer. Just sayin...

#74 bones56   CAGiversary! CAGiversary!   467 Posts   Joined 9.9 Years Ago  

Posted 12 August 2009 - 02:33 AM

Yeah this isn't a bad deal. I may actually list a game or 2 on there. Also i have a bunch of DVD movies that i just upgraded to blu that i wouldn't mind moving either.

Posted Image


#75 PointBlank771   CAG Veteran CAGiversary!   19 Posts   Joined 7.4 Years Ago  

PointBlank771

Posted 13 August 2009 - 12:43 AM

Ok, update here. I just received my order for Motorstorm sealed and for $6.47 (that was total after the Friends coupon). I came in about 7 days in a nice bubble mailer and item was brand new as describe. Here is a photo, sorry about quality.
http: //i83.photobucket.com/albums/j311/PointBlank771/20090812192210.jpg
There is a space in the link, so close it up to see photo.


#76 samblueman   CAGiversary! CAGiversary!   75 Posts   Joined 9.6 Years Ago  

samblueman

Posted 13 August 2009 - 07:03 PM

I ordered ape escape:on the loose from them over two weeks ago and still haven't received the game yet.So buyers beware.

#77 ROTTINGCORPSE   CAG Veteran CAGiversary!   10 Posts   Joined 8.2 Years Ago  

ROTTINGCORPSE

Posted 14 August 2009 - 12:01 AM

Recieved my metal gear solid the twin snakes (good condition) 10 days after I ordered it. Arrived with case and instructions, and both discs were in great condition. Cost $18 shipped with $5 off code.

#78 DAWG26   CAGiversary! CAGiversary!   2299 Posts   Joined 8.7 Years Ago  

Posted 14 August 2009 - 12:49 AM

I placed an order over a week and a half ago. Still havnt received it.


Got my game today. Just took a bit longer than I expected.

#79 mcpeepants   EAT YR POTATO RICKY CAGiversary!   138 Posts   Joined 11.3 Years Ago  

mcpeepants

Posted 14 August 2009 - 03:39 PM

Guess the game I sold finally arrived - got a payment notification just now:

Dear Rich,

Congratulations! Your sale of "Viva Piñata" has been finalized and the proceeds have been credited to your Glyde account. Here are the details of the transaction: etc

#80 arcane93   CAGiversary! CAGiversary!   3671 Posts   Joined 7.6 Years Ago  

Posted 15 August 2009 - 06:18 PM

Ok, I thought this site seemed questionable. Now I'm sure of it.

They contacted me yesterday asking whether I'd received my game yet (I hadn't), because they had no record of it having been shipped. I responded that I had not received it. I thought at the time that it was pretty cool that they followed up like that. But then today I got the following message (bolding mine), which completely turned my opinion around:

Unfortunately, we have no record of the game "Lord of the Rings: The Third Age" (order #xxxxxxxxxx purchased on x/xx/xx) being delivered. We are very sorry you did not receive your game. Per our Transaction Policies you will be refunded the purchase price of the item.

Game Purchase Price Refund $2.50

Note that the 3.81 shipping fee is non-refundable as this cost has already been incurred.

The seller's actions have been noted and if a pattern of this behavior develops, their ability to buy and sell on Glyde will be impacted.

Almost all transactions on Glyde go smoothly and we apologize that you may have had a frustrating experience this time.

If you have any questions or comments, please feel free to contact us at service@glyde.com

The Glyde Team

So... I don't get my game but I have to pay for the shipping? When they can't provide me with any proof that it ever even was shipped? It's my responsibility if their seller craps out? The refund hasn't shown up on my credit card yet, so I'm not clear on whether they took the "shipping" out of the coupon that I used, or out of the part that I paid (so, don't know whether I actually ended up paying anything or not in this case), but regardless... next time around, I won't necessarily have a coupon if this happens. So there won't be a next time.

Fuck that noise, and Fuck them. My business will be going elsewhere from now on. You all have been warned now too.

Edited by arcane93, 15 August 2009 - 06:37 PM.


#81 Quintox   Chicken Chaser CAGiversary!   1763 Posts   Joined 10.3 Years Ago  

Posted 15 August 2009 - 06:59 PM

Ok, I thought this site seemed questionable. Now I'm sure of it.

They contacted me yesterday asking whether I'd received my game yet (I hadn't), because they had no record of it having been shipped. I responded that I had not received it. I thought at the time that it was pretty cool that they followed up like that. But then today I got the following message (bolding mine), which completely turned my opinion around:

So... I don't get my game but I have to pay for the shipping? When they can't provide me with any proof that it ever even was shipped? It's my responsibility if their seller craps out? The refund hasn't shown up on my credit card yet, so I'm not clear on whether they took the "shipping" out of the coupon that I used, or out of the part that I paid (so, don't know whether I actually ended up paying anything or not in this case), but regardless... next time around, I won't necessarily have a coupon if this happens. So there won't be a next time.

Fuck that noise, and Fuck them. My business will be going elsewhere from now on. You all have been warned now too.


That is ridiculous

#82 samblueman   CAGiversary! CAGiversary!   75 Posts   Joined 9.6 Years Ago  

samblueman

Posted 15 August 2009 - 07:06 PM

Same thing with me.I never received my game and it is pointless to try to contact them and get real help

Edited by samblueman, 15 August 2009 - 07:07 PM.
typo


#83 LouieDiesel   CAGiversary! CAGiversary!   288 Posts   Joined 7.3 Years Ago  

LouieDiesel

Posted 15 August 2009 - 07:10 PM

It seems like the website is still accepting the "FRIENDS" code, but not FRIEND or GLYDER

I probably spend more time on CheapAssGamer than I do actually playing games.....which is kinda sad


#84 spoo   Wood for your sheep CAGiversary!   5136 Posts   Joined 12.7 Years Ago  

Posted 24 August 2009 - 11:30 PM

I put a couple of games up for rather high prices and one sold a few days ago. I haven't received my mailer yet but it should be here in the next couple of days.

#85 Hydro2Oxide   Shazbot! CAGiversary!   4772 Posts   Joined 7.9 Years Ago  

Hydro2Oxide

Posted 24 August 2009 - 11:51 PM

OP's link is broken, it sends me to http://www.123world....//www.glyde.com

#86 shrike4242   Not My Job Anymore, Go Bother Someone Else. CAGiversary!   48202 Posts   Joined 12.2 Years Ago  

Posted 25 August 2009 - 01:57 AM

OP's link is broken, it sends me to http://www.123world....//www.glyde.com

Removed SD referral link from the OP post and put in a direct link to the site.

#87 loomis1975   Cell Block CAG CAGiversary!   1238 Posts   Joined 7.9 Years Ago  

loomis1975

Posted 26 August 2009 - 08:11 PM

Overall has worked out okay getting cheap games from Glyde. Okay only in that I expected some of the problems encountered, not that it makes them acceptable, but factored in, if you will.

To date I have ordered six cheap 360 games. Of those six, one is still pending shipment, one was never sent and had to eat the shipping costs like an above poster, three were as described, and one was marked "excellent", but had a rental sticker on case / no manual / and was the wrong game inside the case.

I decided to keep because after glyde's policy has the buyer pay for half of the shipping back, I would only have gotten back 5 bucks or so. The wrong game was in the same series, and I didn't have it yet on 360, so not a horrible mistake.

I will continue to pickup some cheap games this way, but I probably won't use Glyde for more expensive games, and being a cheap ass, more expensive would be used games over $20 bucks.

#88 unclenebber   CAGiversary! CAGiversary!   312 Posts   Joined 8.6 Years Ago  

unclenebber

Posted 26 August 2009 - 09:54 PM

Ha, who is getting your shipping payments for games they didn't require shipment?
Brilliant website.

#89 arcane93   CAGiversary! CAGiversary!   3671 Posts   Joined 7.6 Years Ago  

Posted 27 August 2009 - 01:08 PM

To their credit, when I emailed them and complained about the shipping thing, they put a credit on my account for it. That being said, I take it that it was a one-time-only thing, and that if it were to happen again I'd be out the shipping that time, so I'm still not going to do any more business with them (beyond an order to use up that credit, we'll see how that goes). Maybe it "works out ok" for some people to get screwed some percentage of the time, but not for me. If I want to gamble I'll go to a casino.

#90 MildObstruction   then let my “insanity” be the mother of my betrayal CAGiversary!   16579 Posts   Joined 11.3 Years Ago  

MildObstruction

Posted 27 August 2009 - 01:44 PM

I've really enjoyed Glyde since I found it, but primarily from the selling aspect. It's really convenient to just wait for an envelope to show up, put the game in the envelope, and put the envelope in the mail. I don't know how well they take it, but it might be worth sending suggestions you have to improve their system to the c.s. department. There's a _lot_ they could do to improve, but it'd be nice to have one more usable option out there.

I've only bought one thing which was in "Good" condition and the only problem with it was Gamestop used price stickers under the plastic (why do they do that??).